Najpierw dobieramy sobie jaka to ma być wersja OTS'a Gdy ściągniemy już ots wypakowujemy go obojętnie gdzie i praktycznie wszystko jest zrobione hehe no więc zabieramy się do konfiguracji
Patrz tu \/ ( Zmieniamy tylko to co jest podpisane ;) )
Kod:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -- data directory location datadir = "data/"
-- map location map = "data/world/SadTeam.otbm" <-- Nazwa pliku mapy w folderze World
-- mapkind -- options: OTBM for binary map, XML for OTX map mapkind = "OTBM"
-- map store location (for XML only) mapstore = "data/world/SadTeam-mapstore.xml" <---- To też w World
-- house store location (for XML only) housestore = "data/world/SadTeam-housestore.xml" <--- No i to tak samo ;P
-- bans storage (for XML only) banIdentifier = "data/bans.xml"
-- server name servername = "Death Castle RPG" <--- Nazwa serveru kóra pokażę się np na stronce w statystykach
-- server location location = "Poland" <--- To chyba wiadomo ;) Też pokaże się w statystykach na stronce
-- server ip (the ip that server listens on) ip = "auto" <--- Nasz adres IP jeśli jest już wpisane AUTO to nie zmieniamy jeśli jakikolwiek inny IP musimy przepisać tutaj swój adres
-- server port (the port that server listens on) port = "7171" <-- Port serveru . Możemy zmienić ale nie trzeba ;)
-- server url url = "" <---- Adres strony . Nie trzeba wpisywać
-- server owner name ownername = "Dasher" <---- Nick właściciela
-- world type -- options: pvp, no-pvp, pvp-enforced worldtype = "pvp" <-- Typ gry jeśli ma być pvp wpisujemy pvp jeśli no pvp to wpisujemy no-pvp itp...
-- exhausted time in ms (1000 = 1 second) exhausted = 1000 <--- Zmęczenie w pisaniu ;P
-- exhausted time in ms for non-aggressive spells (1000 = 1 second) exhaustedheal = 1000 <-- zmęczenie przy używaniu czarów
-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1 second) exhaustedadd = 200 <--- Zmęczenie w korzuystaniu z runek
-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1 second) pzlocked = 60*1000
-- house rent period -- options: daily, weekly, monthly houserentperiod = "weekly" <---- Jak często mają płacić gracze za domek
-- motd (the message box that you sometimes get before you choose characters) motd = "Welcome to Exodus Pro RPG. Please choose your character." <-- Napis który wyświetli się czasem przed wybraniem Postaci motdnum = "1"
-- login message loginmsg = "Welcome to Exodus 8.0 RPG" <-- Po zalogowaniu pojawia się napis w konsoli Chatu w tibi
-- how many logins attempts until ip is temporary disabled -- set to 0 to disable logintries = 0
-- how long the retry timeout until a new login can be made (without disabling the ip) retrytimeout = 60*1000
-- how long the player need to wait until the ip is allowed again logintimeout = 0
-- allow clones (multiple logins of the same char) -- options: 0 (no), 1 (yes) allowclones = 0 <--- Ile osób może wejść na 1 konto ( lepiej zostawić 0 ze względu na to że może zostć sklonowana kasa
-- max number of players allowed maxplayers = "100" <-- Maximum gaczy na serverze ( dopuszczany limit )
-- SQL type -- options: mysql, sqlite sql_type = "mysql"
--- MySQL part (ignore if you are using SQLite) sql_host = "localhost" sql_user = "root" sql_pass = "" sql_db = "otserv"
--- SQLite part (ignore if you are using MySQL) sqlite_db = "db.s3db"
------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------- Evolutions Basic Configuration ---------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------
-- world name (shows in the character list) worldname = "Death Castle RPG" <--- Napis kolo okienka z wybieraniem postaci
-- time to save the server (default = 5) autosave = 10 <-- Jak często ma się zapisywać server
-- do you want to enable cap system? (yes/no) capsystem = "no" < Cap system Yes lub No
-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min) kicktime = 15
-- how many summons player can have maxsummons = 2 <-- Ile summonów można zrobić
-- maximum items in depot maxdepotitems = 1000
-- learn spells (yes/no) learnspells = "no" <-- Czy gracz odrazu będzie miał wszystkie czary czy musi się ich uczyć
-- do you want everyone to have premium freepremium = "no" <-- Wszyscy mają PACC ( yes/no )
-- remove ammunation? (bolts/arrows) removeammunation = "yes" <--- Kasowanie strzał bełtów po strzale
-- remove rune charges? (sd/hmm/gfb) removerunecharges = "yes" <-- Kasowanie run po strzale
-- use item hotkeys? (yes/no) itemhotkeys = "yes" <-- Hotkey system
-- shoot trough battle window on players? (yes/no) battlewindowplayers = "no" <-- Czy gracze mogą się atakować po przez battle window
-- use account manager? (yes/no) accountmanager = "yes" <-- Acc Menager ( w starszych wersjach tego nie ma ;) )
-- summon follows master everywhere summonsfollow = "yes"
-- allow outfit change outfitchange = "yes"
-- damage to players with the same feet feetdamage = "yes"
-- czy chcesz
żeby gracze mogli
pisać do GMa?(yes/no) gm_pm = "yes"
-- od ktorego accesu obsluga otsa bedzie blokowala wiadomosci od graczy gm_block_pm_lev = 0
-- guild system type (SQL only)(ingame/online) -- online guild system requires the latest Swelia AAC guildsystem = "ingame"
------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------- Multipliers ----------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------
-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters) expmul = 5 <-- Ilość exp za potwora
-- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players) expmulpvp = 2 <--- Exp za człowieka na PVP-Enforced -- monster lootrating (how much faster you get items from monsters) lootmul = 1 <-- Jak syzbko zdobywać loot
-- skill multiplier (another multiplier in data/vocations.xml) skillmul = 8 <-- Skile
-- manaspent multiplier (another multiplier in data/vocations.xml) manamul = 8 <-- Magic Lvl
-- how many monsters spawn at a time in 1 spawn spawnmul = 1
-- Price for each SQM when buying a house houseprice = 350 <--- Cena za 1 SQM w domku
-- level to buy a house houselevel = 20 <--- Lvl do kupienia domku
-- maximum death entries per player maxdeathentries = 10
-- max message buffer (default = 4) -- how fast you get muted messagebuffer = 4
-- minimum action interval (default = 200) minactioninterval = 200
-- protection for those under this level protectionlimit = 30 <-- Od którego lvlu jest pvp
-- critical damage and chance {chance, extra damage percent} criticaldamage = {"5", "50"}
--------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------- Skull System configuration ------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------
-- time to lose a white skull (1 = 1 minute) whitetime = 5
-- time to lose one frag (1 = 1 minute) fragtime = 1*60
-- ban unjust, how many frags you need to get banned (1 = 1 frag) banunjust = 6
-- red skull unjust, how many frags you need to get a red skull (1 = 1 frag) redunjust = 3
-- bantime, for how long the player is banned (1 = 1 hour) bantime = 24*1
-------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------- GM access rights -------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------
-- access to walk into houses and open house doors accesshouse = 3
-- access to login without waiting in the queue or when server is closed accessenter = 1
-- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters accessprotect = 3
-- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels) accesstalk = 1
-- access to move distant items from/to distant locations accessremote = 3
-- access to see id and position of the item you are looking at accesslook = 2 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Konfiguracja ta jest pod tibię 8.0 wszystkie starsze wersje są identyczne tylko że bez niektórych opcji ;)
No i OTS mamy
już zrobiony :P wystarczy otworzyć ots i go odpalić po przez ikonkę ;) W folderze Dat--> Accounts mamy dumery Accounts które edytujemy jako notatnik w którym mamy podany Acc Number (w nazwie pliku) oraz w środku hasło do konta. w folderze Dat--> Players mamy pliki z postaciami (nicki) edytujemy je tak samo jak wcześniej Accounts ą tam podane nicki lvle itp... które możemy zmienić wdg upodobań ;)
Download...
Multi IP Changer ( tibia 7.1 - 8.0 ) ( konfiguracja IP Changera poniżej )
Evolutions 8.0 XML Arelia 7.92 [ PL Version] YurOts 7.6 +acc maker + Fajna mapka ;) Podałem tutaj najstabilniejsze i najpopularniejsze servery.
Konfiguracja IP Changera... Po ściągnięciu IP Changera wypakowujemy go do jednego folderu i zabieramy się do konfiguracji -Włączamy klienta tibi -Włączamy IP Changer -Włączamy OPTIONS/Opcje i ustawiamy klienta TIBI od 7.1 do 8.0. Zapisujemy -w pole IP Wpisujemy IP serveru oraz port ( 7171 ) -Naciskamy Change IP / Zmien IP -Logujemy się na server i wszystko powinno działać ;)
EDYCJA I BUDOWA MAPY !
No więc . Na początek proponuję ściągnąć odpowiedni MapEdytor . W zależności z jakiej versji otsu korzystamy. Tutaj opiszę jak edytować mapy , budować domki itp... ZACZYNAMY ! Opis będzie do MapEdytora pod tibię 8.0
DOWNLOAD MapEdytor pod 8.0:
link: http://www.speedyshare.com/711708196.html
Oto download do mapedytora odpowiednio skonfigurowanege ze wszystkimi potworami , itemami itp...
EDYTOWANIE MAPY Jak zedytować mapkę naszego serveru... We wszystkich wersjach mapę otwiera się tak samo. Więc nie będzie problemu ;) Uruchamiamy MAP EDYTOR ---> FILE (Lewy górny róg) ----> NEW(Jeśli chcemy zrobić nową mape) ---> OPEN (jeśli chcemy edytować starą)---> Wyszukujemy folderu z OTS wchodzimy w DAT/WORLD naciskamy na mapkę i możemy edytować ;)
Pozdrawiam i mam nadzieję że poradnik się przydał ;D
|