Forum poświęcone StargardiaOTS
Administrator
Najpierw dobieramy sobie jaka to ma być wersja OTS'a
Gdy ściągniemy już ots wypakowujemy go obojętnie gdzie i praktycznie wszystko jest zrobione hehe no więc zabieramy się do konfiguracji
Patrz tu \/ ( Zmieniamy tylko to co jest podpisane )
Kod:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- data directory location
datadir = "data/"
-- map location
map = "data/world/SadTeam.otbm" <-- Nazwa pliku mapy w folderze World
-- mapkind
-- options: OTBM for binary map, XML for OTX map
mapkind = "OTBM"
-- map store location (for XML only)
mapstore = "data/world/SadTeam-mapstore.xml" <---- To też w World
-- house store location (for XML only)
housestore = "data/world/SadTeam-housestore.xml" <--- No i to tak samo ;P
-- bans storage (for XML only)
banIdentifier = "data/bans.xml"
-- server name
servername = "Death Castle RPG" <--- Nazwa serveru kóra pokażę się np na stronce
w statystykach
-- server location
location = "Poland" <--- To chyba wiadomo Też pokaże się w statystykach na stronce
-- server ip (the ip that server listens on)
ip = "auto" <--- Nasz adres IP jeśli jest już wpisane AUTO to nie zmieniamy jeśli jakikolwiek inny IP musimy przepisać tutaj swój adres
-- server port (the port that server listens on)
port = "7171" <-- Port serveru . Możemy zmienić ale nie trzeba
-- server url
url = "" <---- Adres strony . Nie trzeba wpisywać
-- server owner name
ownername = "Dasher" <---- Nick właściciela
-- world type
-- options: pvp, no-pvp, pvp-enforced
worldtype = "pvp" <-- Typ gry jeśli ma być pvp wpisujemy pvp jeśli no pvp to wpisujemy no-pvp itp...
-- exhausted time in ms (1000 = 1 second)
exhausted = 1000 <--- Zmęczenie w pisaniu ;P
-- exhausted time in ms for non-aggressive spells (1000 = 1 second)
exhaustedheal = 1000 <-- zmęczenie przy używaniu czarów
-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1 second)
exhaustedadd = 200 <--- Zmęczenie w korzuystaniu z runek
-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1 second)
pzlocked = 60*1000
-- house rent period
-- options: daily, weekly, monthly
houserentperiod = "weekly" <---- Jak często mają płacić gracze za domek
-- motd (the message box that you sometimes get before you choose characters)
motd = "Welcome to Exodus Pro RPG. Please choose your character." <-- Napis który wyświetli się czasem przed wybraniem Postaci
motdnum = "1"
-- login message
loginmsg = "Welcome to Exodus 8.0 RPG" <-- Po zalogowaniu pojawia się napis w konsoli Chatu w tibi
-- how many logins attempts until ip is temporary disabled
-- set to 0 to disable
logintries = 0
-- how long the retry timeout until a new login can be made (without disabling the ip)
retrytimeout = 60*1000
-- how long the player need to wait until the ip is allowed again
logintimeout = 0
-- allow clones (multiple logins of the same char)
-- options: 0 (no), 1 (yes)
allowclones = 0 <--- Ile osób może wejść na 1 konto ( lepiej zostawić 0 ze względu na to że może zostć sklonowana kasa
-- max number of players allowed
maxplayers = "100" <-- Maximum gaczy na serverze ( dopuszczany limit )
-- SQL type
-- options: mysql, sqlite
sql_type = "mysql"
--- MySQL part (ignore if you are using SQLite)
sql_host = "localhost"
sql_user = "root"
sql_pass = ""
sql_db = "otserv"
--- SQLite part (ignore if you are using MySQL)
sqlite_db = "db.s3db"
-------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------- Evolutions Basic Configuration ----------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
-- world name (shows in the character list)
worldname = "Death Castle RPG" <--- Napis kolo okienka z wybieraniem postaci
-- time to save the server (default = 5)
autosave = 10 <-- Jak często ma się zapisywać server
-- do you want to enable cap system? (yes/no)
capsystem = "no" < Cap system Yes lub No
-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min)
kicktime = 15
-- how many summons player can have
maxsummons = 2 <-- Ile summonów można zrobić
-- maximum items in depot
maxdepotitems = 1000
-- learn spells (yes/no)
learnspells = "no" <-- Czy gracz odrazu będzie miał wszystkie czary czy musi się ich uczyć
-- do you want everyone to have premium
freepremium = "no" <-- Wszyscy mają PACC ( yes/no )
-- remove ammunation? (bolts/arrows)
removeammunation = "yes" <--- Kasowanie strzał bełtów po strzale
-- remove rune charges? (sd/hmm/gfb)
removerunecharges = "yes" <-- Kasowanie run po strzale
-- use item hotkeys? (yes/no)
itemhotkeys = "yes" <-- Hotkey system
-- shoot trough battle window on players? (yes/no)
battlewindowplayers = "no" <-- Czy gracze mogą się atakować po przez battle window
-- use account manager? (yes/no)
accountmanager = "yes" <-- Acc Menager ( w starszych wersjach tego nie ma )
-- summon follows master everywhere
summonsfollow = "yes"
-- allow outfit change
outfitchange = "yes"
-- damage to players with the same feet
feetdamage = "yes"
-- czy chcesz
żeby
gracze mogli
pisać
do GMa?(yes/no)
gm_pm = "yes"
-- od ktorego accesu obsluga otsa bedzie blokowala wiadomosci od graczy
gm_block_pm_lev = 0
-- guild system type (SQL only)(ingame/online)
-- online guild system requires the latest Swelia AAC
guildsystem = "ingame"
-------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------- Multipliers -----------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters)
expmul = 5 <-- Ilość exp za potwora
-- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players)
expmulpvp = 2 <--- Exp za człowieka na PVP-Enforced
-- monster lootrating (how much faster you get items from monsters)
lootmul = 1 <-- Jak syzbko zdobywać loot
-- skill multiplier (another multiplier in data/vocations.xml)
skillmul = 8 <-- Skile
-- manaspent multiplier (another multiplier in data/vocations.xml)
manamul = 8 <-- Magic Lvl
-- how many monsters spawn at a time in 1 spawn
spawnmul = 1
-- Price for each SQM when buying a house
houseprice = 350 <--- Cena za 1 SQM w domku
-- level to buy a house
houselevel = 20 <--- Lvl do kupienia domku
-- maximum death entries per player
maxdeathentries = 10
-- max message buffer (default = 4)
-- how fast you get muted
messagebuffer = 4
-- minimum action interval (default = 200)
minactioninterval = 200
-- protection for those under this level
protectionlimit = 30 <-- Od którego lvlu jest pvp
-- critical damage and chance {chance, extra damage percent}
criticaldamage = {"5", "50"}
---------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------- Skull System configuration -------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
-- time to lose a white skull (1 = 1 minute)
whitetime = 5
-- time to lose one frag (1 = 1 minute)
fragtime = 1*60
-- ban unjust, how many frags you need to get banned (1 = 1 frag)
banunjust = 6
-- red skull unjust, how many frags you need to get a red skull (1 = 1 frag)
redunjust = 3
-- bantime, for how long the player is banned (1 = 1 hour)
bantime = 24*1
--------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------- GM access rights --------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
-- access to walk into houses and open house doors
accesshouse = 3
-- access to login without waiting in the queue or when server is closed
accessenter = 1
-- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters
accessprotect = 3
-- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels)
accesstalk = 1
-- access to move distant items from/to distant locations
accessremote = 3
-- access to see id and position of the item you are looking at
accesslook = 2
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Konfiguracja ta jest pod tibię 8.0 wszystkie starsze wersje są identyczne tylko że bez niektórych opcji
No i OTS mamy
już
zrobiony wystarczy otworzyć ots i go odpalić po przez ikonkę
W folderze Dat--> Accounts mamy dumery Accounts które edytujemy jako notatnik w którym mamy podany Acc Number (w nazwie pliku) oraz w środku hasło do konta.
w folderze Dat--> Players mamy pliki z postaciami (nicki) edytujemy je tak samo jak wcześniej Accounts ą tam podane nicki lvle itp... które możemy zmienić wdg upodobań
Download...
Multi IP Changer ( tibia 7.1 - 8.0 )
( konfiguracja IP Changera poniżej )
Evolutions 8.0 XML
Arelia 7.92 [ PL Version]
YurOts 7.6 +acc maker + Fajna mapka
Podałem tutaj najstabilniejsze i najpopularniejsze servery.
Konfiguracja IP Changera...
Po ściągnięciu IP Changera wypakowujemy go do jednego folderu i zabieramy się do konfiguracji
-Włączamy klienta tibi
-Włączamy IP Changer
-Włączamy OPTIONS/Opcje i ustawiamy klienta TIBI od 7.1 do 8.0. Zapisujemy
-w pole IP Wpisujemy IP serveru oraz port ( 7171 )
-Naciskamy Change IP / Zmien IP
-Logujemy się na server i wszystko powinno działać
EDYCJA I BUDOWA MAPY !
No więc . Na początek proponuję ściągnąć odpowiedni MapEdytor . W zależności z jakiej versji otsu korzystamy. Tutaj opiszę jak edytować mapy , budować domki itp... ZACZYNAMY !
Opis będzie do MapEdytora pod tibię 8.0
DOWNLOAD MapEdytor pod 8.0:
link: http://www.speedyshare.com/711708196.html
Oto download do mapedytora odpowiednio skonfigurowanege ze wszystkimi potworami , itemami itp...
EDYTOWANIE MAPY
Jak zedytować mapkę naszego serveru...
We wszystkich wersjach mapę otwiera się tak samo. Więc nie będzie problemu
Uruchamiamy MAP EDYTOR ---> FILE (Lewy górny róg) ----> NEW(Jeśli chcemy zrobić nową mape) ---> OPEN (jeśli chcemy edytować starą)---> Wyszukujemy folderu z OTS wchodzimy w DAT/WORLD naciskamy na mapkę i możemy edytować
Pozdrawiam i mam nadzieję że poradnik się przydał ;D
Offline